پولی تایمینگ

پولی تایمینگ فولادی در ایران

پولی تایمینگ ایران

پولی تایمینگ فولادی در ایران برای نخستین بار تولید و عرضه شد. جهت کسب اطلاعات کاملتر از نحوه تولید و نیز لیست قیمت فروش این محصول تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

پولی‌ها که در زبان عامیانه معمولا با نام فولی نیز شناخته می‌شوند، نوعی قرقره به شمار می‌آیند که بر روی دو یا چند شفت یا محور نصب شده و حرکت چرخشی شفت محرک را توسط تسمه به شفت های متحرک منتقل می‌کنند.

پولی تایمینگ ایران

ساده ترین نوع پولی تایمینگ فولادی در ایران، یک رینگ شیاردار است که برای نگهداری تسمه استفاده می‌ شود. این شیار می تواند وی شکل ، نیم دایره ‌ای یا حتی یک سطح صاف باشد. که برای هر یک از این اشکال، تسمۀ مناسب طراحی شده است. این پولی‌ تایمینگ فولادی در ایران که دندانه ‌دار بوده و همانند زنجیر نسبت دور ثابتی را بین موتور و بار اعمالی ایجاد می‌ کنند. برای این نوع پولی‌ تایمینگ فولادی در ایران از تسمه‌ های دندانه ‌دار یا تسمه تایم استفاده می‌شود.

به دلیل بالاتر بودن بازدۀ پولی تایمینگ فولادی در ایران نسبت به پولی های ساده، برای انتقال توان مشابه، تسمه با پهنای کمتری لازم است. علاوه بر این، به دلیل سرنخوردن تسمه تایمینگ بر روی پولی تایمینگ فولادی در ایران، میزان کشش و سفتی تسمه در فرایند رگلاژ تسمه تایم، به میزان تسمه ‌های معمولی در پولی‌ های ساده نبوده و این امر موجب کاهش فشار روی پولی‌ ها می ‌شود.

پولی ‌های تایمینگ فولادی در ایران با توجه به گام یا Pitch (فاصله بین دو دندانه) به دو گروه میلیمتری و اینچی دسته ‌بندی شده که در آنها فاصله‌ی بین دندانه ‌ها مضربی از میلیمتر یا اینچ است. به عنوان مثال تسمه ۵M معرف تسمه تایمینگ با گام ۵ میلی متر است.

جنس انواع پولی تایمینگ

پولی تایمینگ پلاستیکی یا فولادی یا فلزی سبک مدلهای مختلف دارند. پولی های تایمینگ یا دندانه‌ای، از انواع بسیار پر کاربرد پولی ها هستند. وجه تمایز این نوع از پولی ها نسبت به سایر پولی ها، شکل دندانه ‌ای آنها است که با ثابت نگه داشتن نسبت چرخش دو شفت، انتقال قدرت را به طور کامل انجام می ‌دهند.

از مشخصه‌ های تعیین کننده در پولی‌ های تایمینگ، تعداد دندانه، قطر خارجی و قطر داخلی آنها است. قطر داخلی پولی‌ ها با توجه به شفت مورد نظر انتخاب می‌ شود و باید کاملا با هم متناسب باشند تا پولی دچار انحراف از مرکز و یا به اصطلاح دچار لنگی نشود. قطر خارجی پولی نیز از پارامتر های بسیار مهم در انتخاب آن ها به شمار می ‌آید که در واقع تعیین کننده نسبت چرخش بین دو شفت است و با تعداد دندانه‌ ها نسبت مستقیم دارد. از دیگر مشخصه‌ های بسیار مهم در پولی‌ های تایمینگ، اندازه گام دندانه های آنهاست. فاصله یک نقطه روی یکی از دندانه‌ های پولی تا نقطه متناظر آن در دندانه‌ بعدی تعیین کننده گام پولی تایمینگ است که باید توجه شود تا با اندازه گام تسمه مورد نظر برابر هستند.

از ویژگی های بارز هر پولی تایمینگ حتی انواع آن است که سبب تمایز آنها می شود و این تفاوت تا در موارد زیر بیان شده است.

  • بسیار سبک‌تر از دنده و زنجیر بوده و باعث کاهش وزن کلی دستگاه می‌ شود. همچنین می ‌توان از پولی‌ تایمینگ آلومینیمی برای وزن کمتر نیز استفاده کرد.
  •  به دلیل اینرسی و جرم کمتر شتاب ‌های بالاتر قابل حصول است.
  •  به دلیل جنس غیر فلزی تسمه، از پولی و تسمه می‌ توان در محیط‌ هایی که برای فلز مناسب نیست استفاده کرد.
  • هم پولی و هم تسمه در انواع مختلفی تولید می ‌شوند. در نتیجه، آزادی عملی بیشتری برای طراحی در اختیار شما می‌ گذارند.

ارتباط با واحد فروش:


نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا