پولی تایمینگ

تولید پولی تایمینگ T10

پولی تایمینگ T10

تولید پولی تایمینگ T10 با ظرفیت بسیار خوب و کیفیت ایده آل در مرکز فناوری مجموعه ایرانی آغاز شد. این محصول دارای قیمت ارزان و ابعاد سفارشی است.

نوشته های مشابه

تسمه تایم T10 استاندارد وسیله یا بهتر است بگویم تسمه ای است که میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ ها متصل می‌کند و وظیفه ی هماهنگ کردن حرکت آن ها را دارد. میل لنگ خودرو به وسیله تسمه تایم T10 میل سوپاپ ها را به چرخش درآورده و می‌ چرخاند و کنترل آن ‌ها را بر عهده دارد. محل قرار گیری میل سوپاپ در خودرو های مختلف با یک دیگر تفاوت دارد ولی در اکثر خودرو ها این قطعه در سر سیلندر خودرو جایگذاری شده است.

جنس پولی تایمینگ ها

جنس پولی‌ تایمینگ T10 از لاستیک است و جالب است بدانید که در گذشته به جای تسمه تایم از زنجیر در خودرو ها استفاده می‌شد و تا زمانی که آسیب جدی به موتور خودرو نرسانده بود تعویض نمی‌شد ولی در این زمان تسمه تایم T10 جای زنجیر را گرفته و نیاز به تعویض در مدت زمان مشخص دارد. هم اکنون هم در بعضی از ماشین ‌های سنگین از زنجیر استفاده می‌ شود.

پاره شدن تسمه تایم t10 ارزان در برخی پیشرانه ‌ها که منجر به برخورد پیستون با سوپاپ‌ ها می ‌شود، با صدایی همراه است و این در حالی است که در برخی خودرو‌ها مثل موتور‌ های سری قبل پراید، پاره شدن تسمه تایم T10 فقط منجر به خاموشی موتور خودرو می ‌شود.

وقتی تسمه تایم پاره می ‌شود و یا از تایم خود بدون پاره شدن، خارج می ‌شود، عملکرد صحیح و به موقع سوپاپ ‌ها مختل شده و در زمانی که باید سوخت و هوا وارد سیلندر شوند، این اتفاق به درستی نمی‌ افتد و یا باز شدن و بسته شدن سوپاپ ‌ها به میزان کافی نخواهد بود که در نتیجه باز هم در کارکرد پیشرانه اثر منفی واضحی خواهد گذاشت.

تأثیر پارگی تسمه در خودرو

پارگی تسمه تایم T10 در موتور خودرو ‌های گوناگون، اثر خرابی مختلفی دارد. برای مثال در برخی ‌خودرو ‌ها مثل دوو و موتور‌ های قدیمی پراید که پیستون به سوپاپ‌ها نمی‌ رسد، پاره شدن تسمه تایم فقط منجر به خاموشی موتور خواهد شد و آسیب مکانیکی دیگری به قطعات سر سیلندر وارد نمی‌ شود.

در برخی از پیشرانه ‌ها مثل موتور پژو ۴۰۵ و سمند، پاره‌شدن یا رد کردن یکی دو دندانه از تایم، منجر به برخورد پیستون با سوپاپ ‌ها شده و بسته به شدت برخورد که به دور موتور خودرو بستگی دارد، می ‌تواند باعث کج شدن سوپاپ‌ ها و یا حتی تعویض بسیاری از قطعات سر سیلندر و حتی خود سر سیلندر شود. با وقوع این اتفاق در پیشرانه خودرویی مثل کیا ریو، شدت آسیب بسیار بالا می‌رود و منجر به تعویض اکثریت قطعات موتور خواهد شد.

سفارش تولید عمده پولی

جدیدترین نمونه های پولی‌های تایمینگ که از نظر نوع دندانه‌ها به سه نوع ذوزنقه‌ ای، دایره‌ ای و دایره‌ای بهینه ‌سازی شده تقسیم بندی می‌ شوند که از نمونه های که انواع متعددی از معروف‌ترین و جدیدترین انواع پولی‌های تایمینگ هستند.

سفارش تولید عمده انواع نمونه های پولی ‌های تایمینگ که به دو شکل فلنج ‌دار و بدون فلنج و معمولا از جنس آلومینیم ساخته می‌ شوند. پولی ‌هایی که دارای تعداد دندانه کمتر و ابعاد کوچک هستند، سطح تماس آنها با تسمه کمتر بوده و برای مهار تسمه، به طور فلنج دار ساخته می‌ شوند تا اصطلاحا تسمه از روی پولی در‌نرود.

با توجه به اینکه تولید انواع پولی تایمینگ، بسته به نوع کاربرد و عملکرد دارای انواع مختلفی است، در نتیجه انواع پولی تایمینگ قیمت نیز مراکز پخش متفاوت است.

ارتباط با واحد فروش:


نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا